نکات آموزشی

انواع پودر دکلره (معرفی بهترین پودر دکلره)

انواع پودر دکلره

دکلره مو یک عامل شیمیایی است که با از بین بردن رنگ از تارهای مو، رنگ موهای شما را روشن‌تر می کند. این روش یکی از سریع ترین و ساده ترین راه  برای از برداشتن رنگ از روی مو است.

توجه داشته باشید که دکلره‌ها در برابر رنگ های معمولی مو بسیار قوی‌تر هستند و به طور قابل توجهی می‌توانند بر سلامت و بافت موهای شما تأثیر بگذارند. بنابراین اگر تصمیم دارید موهای خود را دکلره کنید، به محصولی که استفاده می کنید، فرآیند و مدت زمان ماندگاری آن پودر دکلره روی موهایتان توجه کنید. انجام بهترین روش های دکلره توسط افراد آموزش دیده به شما کمک می کند به رنگی که می خواهید برسید و در عین حال موهایتان سالم بماند و یا کمتر آسیب ببیند.

مکانیسم عمل پودر دکلره جهت روشن کردن مو

رنگ طبیعی مو از مولکول رنگدانه ای به نام ملانین به وجود می‌آید . ملانین موجود در موهای انسان به دو دسته یوملانین و فئوملانین تقسیم می‌شود. یوملانین مسئول رنگ های سیاه و قهوه ای پوست و موی انسان است و فئوملانین به مو رنگ قرمز می دهد. رنگ مو از فردی به فرد دیگر تفاوت دارد، زیرا این دو نوع ملانین در افراد مختلف به نسبت های متفاوتی وجود دارند. مواد دکلره ملانین را از تارهای موی شما حذف می کنند تا آنها را روشن کند.

بسته به قدرتی که نیاز دارید، می توانید از یکی از دو نوع پودر دکلره مو استفاده کنید. اولی که لایتر نام دارد، می تواند رشته های سیاه را به رنگ قهوه ای سفید کند. عامل قوی تر که معمولاً به عنوان پودر دکلره شناخته می شود، موهای سیاه را قهوه ای روشن تا پایه بی‌رنگ می کند.

مکانیسم روشن کردن مو زمانی که از لایتر یا پودر دکلره استفاده کنید یکسان است. اکثر محصولات روشن کننده مو حاوی دو نوع ماده شیمیایی هستند: یک عامل قلیایی و یک عامل اکسید کننده.

به عنوان مثال، در روشن کننده ها، اتانول آمین یا آمونیاک شرایط قلیایی مورد نیاز برای روشن شدن را فراهم می کند، در حالی که پراکسید هیدروژن (H2O2) به اکسیداسیون کمک می کند. در مورد پودر دکلره، نمک های سولفات نیز به عنوان عوامل اکسید کننده اضافی در کنار پراکسید هیدروژن عمل می کنند.

انواع مختلف پودر دکلره کدام است؟

پودرهای دکلره رنگی بسته به قدرت دکلره  و پراکسید هیدروژن، سایه های مختلف بلوند از کاراملی تا سفید یخی را تولید می کنند. پودر های دکلره در چهار رنگ اصلی آبی، سفید، خاکستری و بنفش و رنگهای کمتر شناخته شده مانند سبز، نقره ای وجود دارند که همگی پایه مختلفی را برای این کار ایجاد می کنند.

انواع مختلف پودر دکلره

پودر دکلره آبی

پودر دکلره آبی به دلیل دارا بودن آمونیاک بالا از قویترین پودرهای دکلره‌ است و برای از بین بردن رنگدانه های نارنجی و زرد و اغلب برای موهای تیره تر استفاده می‌شود. هنگامی که برای روشن کردن موها به سرعت بالایی نیاز باشد از این رنگ توسط آرایشگران حرفه ای استفاده می‌شود. همانطور که گفته شد این پودر حاوی مقادیر بالای آمونیاک است که امکان دارد سبب آسیب به پوست و موی شما شود، بنابراین در انتخاب آن دقت کرده و جز موارد اضطرار، آن هم زیر نظر کارشناس نباید استفاده شود.

پودر دکلره سفید

پودر دکلره سفید برای روشن کردن موهای از قبل سفید شده با محتوای آمونیاک کمتر برای پوشاندن لکه ها و ایجاد یک رنگ بلوند یک‌دست برای انواع موهای شکننده و حساس استفاده می شود. استفاده از این رنگ نسبت به رنگ آبی آسیب کمتری به مو می‌رساند و به رسیدن به رنگ بلوند مورد نظر کمک می کند.

پودر دکلره سبز

یکی از بزرگتری معظل در رنگ مو که آنها را از رنگ کردن مو به رنگهای شرابی و مسی باز می‌دارد این است که اغلب می‌گویند، روشن کردن مو زمانی که زمینه مو دارای این دو رنگ باشد کار بسیار مشکل و یا غیر قابل انجام است. اما با استفاده از پودر دکلره سبز که کمتر استفاده می‌شود می‌توان موها را روشن و بی‌رنگ کرد و به پایه مورد نظر رساند.

پودر دکلره خاکستری (مشکی)

پودر دکلره  خاکستری که در بازار به نام مشکی معروف است، برای موهای سرسختی که به سختی روشن می شوند استفاده می شود. موهای تیره با این پودر اغلب قبل از رسیدن به سطح 9+ چندین دوره سفید شدن را پشت سر می گذارند. رنگدانه های دکلره خاکستری به از بین بردن رنگ های زرد و نارنجی در مو کمک می کنند. این پودر حاوی کربن است و نسبت به روشهای دیگر زمان‌بر ولی کم خطر تر است و پوست سر را نمی‌سوزاند.

پودر دکلره نقره ای

این پودر حاوی صدف نقره ای است. این پودر مخصوص از بین بردن سایه های نارنجی مو است و با کمترین آسیب موها را به پایه های روشن می‌رساند.

پودر دکلره بنفش

این پودر فاقد مواد اکسیدان و آمونیاک است و کاملا بی خطر می‌باشد. این پودر نیز مانند دکلره  خاکستری، رنگدانه های زرد مو را  از بین می‌برد. از دیگر مزایای پودر دکلره بنفش رنگ روشن کردن مو در زمان کوتاه است. بنابراین کسانی که دارای موهایی حساس و شکننده هستند بهتر است از این پودر استفاده کنند.

سخن نهایی

همانطور که در این مقاله گفته شد، دکلره مو روشی است که برای بی رنگ و یا روشن تر کردن مو استفاده می‌شود. در میان روشهای مختلف دکلره، استفاده از پودر دکلره رایج ترین روش روشن کردن مو است. پودر دکلره در رنگبندی متفاوت و مناسب برای موهای مختلف در بازار وجود دارد. با مراجعه به کارشناسان رنگ در آرایشگاه ها می‌توانید پودر دکلره مناسب با موی خود را پیدا کرده تا از آسیب به مو و پوست سر خود جلوگیری کنید و رنگ نهایی همان رنگ دلخواه شما شود.

سوالات

1- پودر دکلره  آبی چه تفاوتی با بنفش دارد؟

تفاوت این دو مدل پودر دکلره  در میزان قدرت سفید کنندگی و همچنین مواد اولیه موجود در آنها می باشد. معمولا در بین برندهای مختلف، پودر دکلره آبی قوی ترین دکلره  مو محسوب می شود که حاوی مقادیر آمونیاک بالاتری نیز است، اما مدل بنفش آن نسبت به آبی قدرت روشن کنندگی و آسیب کمتری دارد.

2- تفاوت پودر دکلره سفید و آبی چیست؟

پودر دکلره آبی قویتر از پودر سفید است و در آن از آمونیاک بیشتری استفاده شده است و برای موهای معمولی و سالم مناسب است. این پودر می تواند رنگ مو را سریعتر روشن کند و رنگ نارنجی آن را خنثی کند. پودر دکلره سفید ضعیف تر از پودر آبی است و بهتر است برای موهای حساس، نازک و رنگ شده از این پودر استفاده شود.

3- ویژگی های پودر دکلره خوب چیست؟

اول اینکه حتما برای انجام دکلره مو به آرایشگاه و سالن کار های حرفه ای مراجعه کنید تا او با توجه به نوع و پایه رنگ موی شما، بهترین روش را برای دکلره انجام دهد. به طور کلی پودر خوبی که مناسب مو و پوست سر شما باشد نباید در شما احساس سوزش و گرمای شدید کند. همچنین مو را نسوزاند و باعث شکسته شدن، خورد شدگی و وز وز مو نشود.

 

دیدگاهتان را بنویسید