رنگ مو, نکات آموزشی

ترکیب رنگ مو برای موهای سفید بدون دکلره

با افزایش سن و یا دلایل مختلف دیگر، موها سفید می‌شوند و  برای داشتن ظاهری جذاب و جوانتر بهتر است آن را رنگ کنیم. در این مقاله به طریقه رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره  با استفاده از فرمول‌های مناسب رنگ می‎پردازیم.

روش‌های مختلف رنگ کردن موی سفید

موی سفید را به دو طریق می‌توان رنگ کرد.

رنگ کردن موهای سفید با استفاده از دکلره:

در این روش ابتدا مو را دکلره کرده و سپس با استفاده از رنگساژ مناسب از رنگهای دائمی یا نیمه دائمی برای رنگ کردن استفاده می‌شود. این روش اولا کمی زمان بر است و امکان دارد مو را دچار آسیب کند.

 رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره:

در روش دوم که بدون استفاده از دکلره انجام می‌‍‌‌شود، برای پوشاندن رنگ سفید مو از رنگهای طبیعی یا ترکیبی مناسب با رنگ زمینه مو و رنگ پوست افراد استفاده می‌شود.

نکات لازم جهت رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره

در  هنگام استفاده از روش رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره ابتدا لازم است به موارد زیر توجه کنید:

  • طیف رنگ طبیعی N بهترین انتخاب برای رنگ کردن موهای سفید است زیرا رنگ های آن خالص، اصلی و ماندگارتر است.
  • برای رنگ کردن موهای سفید باید به پراکندگی موهای سفید توجه کرد، اگر میزان سفیدی مو زیاد است، از جلوی مو یا شقیقه ها رنگ کردن را شروع کنید.
  • هر چه موها سفیدتر باشند میزان نیاز به رنگ طبیعی یا اصلی در فرمول رنگ بیشتر می شود.

برای خرید کلیک کنید:

خرید رنگ مو

نکات لازم جهت رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره

آماده سازی مو برای رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره

1-استفاده از مردانساژ اکسیدان

2-  استفاده از مردانساژ شامپوهای شیمیایی

3- استفاده از روش پیگمنت تراپی

استفاده از روش مردانساژ اکسیدان

اگر تعداد موهای سفید زیر 20 درصد باشد، برای رنگ کردن موهای سفید خود ابتدا به صورت تنها از اکسیدان 9 یا 12 درصد بر روی قسمت سفید مو به مدت 20 دقیقه استفاده می‌کنیم. در این حالت مو آماده دریافت رنگ موی اصلی می‌شود تا بهتر رنگ بگیرد.

برای خرید کلیک کنید:

خرید اکسیدان مو

استفاده از مردانساژ شامپوهای شیمیایی

اگر درصد موهای سفید شما بیشتر از 20 درصد است بهتر است برای رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره از شامپوهای شیمیایی استفاده کنید. روشی است که سفیدی موی شما را موقتا می پوشاند. مثلا می خواهید به موهایتان رنگ دودی بدهید. برای تهیه شامپوی شیمیایی دودی، 4-5 سی سی رنگ شماره 0.3 را از سری رنگ های بدون آمونیاک گرفته و با 1 قاشق غذاخوری اکسیدان شماره 1 (6%) ترکیب کنید، 2 سی سی واریاسیون نقره و 2 عدد پمپ شامپوی سیلور اضافه کنید.

شامپو را اضافه کنید و مخلوط را خوب هم بزنید سپس یک فنجان آب گرم اضافه کنید و رنگ را خوب در آب حل کنید تا گلوله نشود، سپس آن را روی موهای تمیز بریزید و موهای خود را با شامپو به مدت 5-10 بشویید و ماساژ دهید. چند دقیقه موها را ماساژ دهید و رنگ موها را بررسی کنید، اگر مو به رنگ دودی درآمد آن را بشویید و سپس از ویتامین یا نرم کننده استفاده کنید.

استفاده از روش پیگمنت تراپی

در روش پیگمنت تراپی برای رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره ، در مرحله اول باید رنگ مورد نظر را از سری طبیعی انتخاب کنید، مثلا اگر می خواهید از سری رنگ دودی شماره 7 استفاده کنید، ابتدا رنگ شماره 0.7 را به موها بزنید. . 20 دقیقه صبر کنید سپس رنگ مورد نظر را به موهای خود بزنید سپس 35 دقیقه صبر کنید و موهای خود را بشویید توجه داشته باشید که بعد از مرحله اول نیازی به شستشوی موها نیست رنگ دوم را روی همان مو بمالید.

کدام رنگ موی سفید را می‌پوشاند؟

معمولا موهای خاکستری هنگام رنگ کردن بسیار مقاوم و سرسخت هستند و برای رنگ کردن این موها باید از رنگ های بسیار قوی طبیعی استفاده کرد، وقتی برای خرید رنگ به کاتالوگ های رنگ مو نگاه می کنید، می بینید که رنگ هایی که بعد از شماره صفر می آیند همان رنگ های مورد نظر شما هستند.  یک یا دو صفر دارد، مانند 0.3، 0.4، 0.5 یا 6.00، 5.00 و غیره. رنگ هایی که صفر دارند از خانواده طبیعی هستند، رنگ هایی که دو صفر دارند از خانواده فوق العاده قوی هستند.

در رنگ کردن موهای سفید رنگی را که انتخاب می کنید بسیار مهم است، زیرا روی چهره شما بسیار تاثیرگذار است. در این روش می توانید از رنگ های گرم مانند عسلی، طلایی، شکلاتی، نسکافه ای، کاراملی و مسی استفاده کنید. این رنگها برای رنگ کردن موهای سفید گزینه های مناسبی هستند زیرا سفیدی مو به خودی خود سایه سرد کمی در مو ایجاد می کند و زمانی که از رنگ های سرد مخصوصاً نقره ای، دودی و خاکستری استفاده می کنید، ممکن است رنگ روی موهای شما بسیار بی روح به نظر برسد و چهره شما را پیرتر نشان دهد، پس توصیه می کنیم برای پوشاندن موهای سفید خود از رنگ های دودی و سرد استفاده نکنید.

کدام رنگ موی سفید را میپوشاند؟

رنگ روشن برای رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره

بهتر است برای روشن کردن رنگ موی سفید خود به مدت 5 دقیقه از اکسیدان ضعیف روی موها استفاده کنید سپس موها را در رنگ های شماره 6 و 7 رنگ کنید. بهترین رنگ های روشن برای موهای سفید ترکیب رنگی که پیشنهاد می کنیم: نصف رنگ طبیعی N8 و ده سانت رنگ شکلاتی N5 به همراه ده سانت رنگ سه صفر و نصف دودی رنگ N7 و دو سانت نقره ای و رنگ دودی را با اکسیدان 9%  مخلوط کرده و روی موی خود میمالید. ترکیب رنگ روشن برای موهای سفید می تواند جلوه ای نرم و زیبا به موهای شما ببخشد.

رنگ تیره برای رنگ کردن موهای سفید

بسیاری از خانم ها علاقه زیادی به رنگ های تیره دارند و برای پوشاندن موهای سفید خود از رنگ هایی مانند مشکی شماره 1 یا 2 استفاده می کنند، این رنگ ها ممکن است در پوشاندن سفیدی موهای شما موثر باشند اما از طرفی روشن شدن موهای شما محدودیت های زیادی دارد. اگر به رنگ های تیره علاقه دارید بهترین گزینه برای پوشاندن رنگ سفید 0.3، 3.00، 0.4 یا 4.00 است که قادر است موهای سفید را بپوشاند و از طرفی در هنگام ایجاد تغییراتی مانند هایلایت هیچ مشکلی برای شما و آرایشگرتان ایجاد نمی کند.

رنگ کردن طبیعی موی سفید

با استفاده از مواد طبیعی زیر می‌توانید برای رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره استفاده کنید:

  • آب سبزه گندم
  • آملا
  • زنجبیل
  • ملاس
  • دانه کنجد سیاه
  • تاج خروس
  • روغن نارگیل: روغن نارگیل را هر دو روز یکبار قبل از خواب به موها و پوست سر خود ماساژ دهید.
  • چای سیاه یا چای حنا: آب نصف فنجان چای سیاه یا چای حنا را با یک قاشق غذاخوری مخلوط کرده و به موهای خود بمالید. این ترکیب می تواند موهای سفید را طبیعی تر نشان دهد.
  • پوست گلابی و پرتقال: از آب گلابی یا پوست پرتقال می توان به عنوان اسپری طبیعی مو استفاده کرد. این مواد حاوی رنگدانه های طبیعی هستند که به تدریج موهای سفید را پنهان می کنند.

برای رنگ کردن موهای سفید کدام اکسیدان مناسب است؟

در فرمول رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره  از اکسیدان 1 یا 6 درصد استفاده کنید زیرا دو رنگ در مو حساسیت و آسیب ایجاد نمی کند و به دلیل ضعیف تر بودن باعث می شود به دلیل شستشوی مکرر رنگ روی موها بیشتر بماند.

سخن نهایی

با توجه به نکات گفته شده نمی توانید از هر رنگ مویی برای رنگ کردن موی سفید استفاده کنید و دانستن رنگ موی مناسب برای موهای سفید بسیار مهم است. در واقع  رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره کاری سخت و تخصصی است که باید با در نظر گرفتن عوامل مختلف انجام شود.

سوالات متداول

1- برای رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره می‎توان از رنگ بژ استفاده کرد؟

بله، موهای بژ تیره با هایلایت طلایی می تواند به موهای سفید شما رنگ گرم زیبایی بدهد.

2-بهترین مدل رنگ در رنگ کردن موهای سفید بدون دکلره کدام دسته رنگها هستند؟

به طور کلی برای پوشش دهی بیشتر موهای سفید و خاکستری بهتر است از سری طبیعی که ماندگاری و پوشش دهی بیشتری دارند استفاده کنید.

3- از کدام رنگ ها برای ایجاد سایه روشن لابه لای موهای سفید می‌توان استفاده کرد؟

رنگ هایی مانند عسلی، کاراملی، مسی و… رنگ روشنی دارند، بنابراین موهای سفید را به خوبی می پوشانند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید