رنگ مو

رنگ دودی برای از بین بردن رنگ نارنجی مو

رنگ دودی برای از بین بردن رنگ نارنجی مو

برای خانم ها بارها پیش آمده که بعد از رنگ کردن موها به نتیجه مطلوب نرسیده اند و بعد از دکلره یا رنگ کردن رفله های زرد و نارنجی لابه لای موها به وجود آمده است. در چرخه رنگ معمولاً خنثی کردن رنگ نارنجی با رنگ مخالف آن یعنی آبی است.

رنگ مقابل و از بین برنده رنگ های گرم (قرمز، زرد، نارنجی) معمولا رنگهایی مانند دودی و خاکستری است. از بین بردن موهای زرد و نارنجی با رنگ دودی یکی از تکنیک های جدیدی است که می تواند شما را با اثربخشی آن شگفت زده کند. این رنگ دارای رنگدانه آبی و تناژ سرد است و خنثی کننده رنگ زرد و نارنجی است و معمولا برای از بین بردن رنگ نارنجی مو از آن استفاده می‌کنند.

علت نارنجی شدن مو هنگام رنگ کردن چیست؟

موهای شما در حالت طبیعی مخلوطی از رنگدانه های مختلف است که با یکدیگر ترکیب می شوند و رنگ موی طبیعی را ایجاد می کنند. حال در حالتی که رنگ موی شما تیره تر باشد، رنگدانه بیشتری بر روی آن وجود دارد.

به طور معمول، رنگدانه های گرم قرمز و نارنجی معمولا بیشتر از رنگهای سرد داخل موها وجود دارد، بنابراین ازبین بردن آن هنگام دکلره کردن یا روشن کردن مو به زمان بیشتری احتیاج دارد و با صرف زمان بیشتری از روی موها پاک می شوند. مراقب باشید که برای از بین رفتن آن به مو آسیب نزنید و این کار را زیر نظر کارشناسی رنگ مو انجام دهید.

همانطور که گفته شد در هنگام دکلره کردن مو مشکل اصلی از بیم بردن رنگدانه های گرم مانند قرمز و نارنجی است و افرادی که رنگ موی تیره دارند اغلب پس از دکلره کردن، موهایشان به رنگ نارنجی در می‌آید. زیرا رنگ های تیره حاوی رنگدانه ها یا ته رنگ های قرمز و نارنجی هستند.

در فرایند دکلره کردن مو معمولا یک زمانی صرف روشن شدن مو و از بین رفتن رنگدانه از روی مو می‌شود. هر چه بیشتر زمان بدهیم رنگدانه بیشتری از روی مو پاک می‌شود و احتمال نارنجی و زرد شدن مو کمتر است. اما زمان دادن بیشتر می‌‌تواند سبب آسیب جدی به مو شود و لازم است این عمل توسط آرایشگر ماهر طی تعداد بیشتر نه زمان بیشتر انجام شود تا هم رنگ موی نارنجی از بین رود و هم موها آسیب نبیند.

توجه داشته باشید که موهای نارنجی به داشتن رنگ دانه گرم در موهای تیره محدود نمی شود.  برخی موها در اثر استفاده از شامپوهای دارای سولفات و روغن ها و محصولات مراقبتی از مو و مواد معدنی ترکیبی آب و کلر نیز می توانند به رنگ نارنجی در موهای روشن شده کمک کنند. وقتی از این مواد استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد باز هم رنگ نارنجی همراه شما خواهد بود.

نارنجی شدن مو هنگام رنگ کردن

 

✅ برای خرید کلیک کنید:
خرید رنگ مو

بهترین رنگ مو برای پایه نارنجی

برای رنگ کردن موهایی که رنگ نارنجی دارد، استفاده از رنگ های مکمل و مقابل آن در چرخه رنگ مانند آبی یا بنفش و ایجاد ظاهری بهتر و استفاده از سایه هایی مانند قهوه ای یا بلوند سرد برای مقابله با گرمای رنگ های نارنجی بسیار کمک کننده است. در ادامه به از بین بردن رنگ نارنجی مو با استفاده از رنگ دودی اشاره خواهیم کرد.

استفاده از رنگ دودی برای از بین بردن رنگ نارنجی مو

همانطور که قبلا ذکر شد، رنگ موی دودی رنگ آبی دارد و به طور کلی رنگی سرد است و رنگ نارنجی را خنثی می کند. موهای مردم ایرانی به طور ژنتیکی پر از رنگدانه های قرمز و نارنجی است و به همین دلیل است که استفاده از رنگ دودی بسیار محبوب است.

به طور کلی ما دو نوع رنگ موی دکلره نشده و موهای دکلره شده داریم. موهای دکلره نشده رنگدانه قرمز و نارنجی زیادی دارد و هر چقدر از رنگ دودی برای از بین بردن رنگ نارنجی استفاده کنیم فایده ای ندارد و موها رنگ دلخواه را نمی‌گیرد. درست است که دودی، رنگ نارنجی را خنثی می کند اما نه برای پایه خیلی پایین که پر از رنگدانه قرمز و نارنجی است.

برای خلاص شدن از شر رنگ نارنجی بدون دکلره کردن، اصولا باید رنگ مو تکرار شود. موهای دکلره شده حاوی رنگدانه نارنجی بسیار کمی و رنگدانه زرد بیشتری هستند. بنابراین، در این زمان رنگ دودی، رنگ نارنجی را خنثی می کند زیرا دارای حداقل مقدار رنگدانه نارنجی است و بعد از ترکیب رفله های مزاحم از بین رفته و رنگ دلخواه شما به دست خواهد آمد. برای این کار باید از رنگ  دودی روشن استفاده کنید.

استفاده از رنگ های دودی تیره برای از بین بردن رنگ زرد یا نارنجی از روی موهای شما کارایی ندارد. مخلوط رنگ دودی روشن را با زیتونی به مدت 10 تا 15 دقیقه روی موهای خود بگذارید و سپس موهای خود را آبکشی کنید. اما اشکال اینجا است که ممکن است رنگ مو به دلیل ترکیب رنگ زرد و آبی نزدیک به سبز باشد. برای جلوگیری از سبز شدن موهایتان، حتما کمی رنگ بنفش یا قرمز یا واریاسیون بنفش به مخلوط اضافه کنید. همچنین برای حفظ سلامت موها حتما از اکسیدان 6 یا 3 درصد استفاده کنید.

از بین بردن رنگ نارنجی مو در پایه ۵ و ۶

استفاده از رنگ دودی یکی از بهترین راه های رفع رنگ موی نارنجی است. رنگ طبیعی 3 و رنگ طبیعی 4 دودی را که پایه آبی دارد به مقدار مساوی مخلوط می کنیم سپس مقداری آب داغ به آن اضافه می کنیم تا رقیق شود سپس روی موها می ریزیم و حدود 10 دقیقه صبر کرده و سپس موها را آبکشی می کنیم.

از بین بردن رنگ نارنجی مو

سخن نهایی

رنگ کردن مو یک کار بسیار تخصصی است و نیاز به توجه و مراقبت زیادی دارد. اگر می خواهید موهای خود را در خانه رنگ کنید، سعی کنید این کار را با دقت انجام دهید تا مجبور به تغییر رنگ مجدد نشوید، زیرا تکرار این عمل به موها آسیب می رساند. مطمئن باشید که رنگ مو روی موهای آسیب دیده ظاهر خوبی نخواهد داشت.

روش های جلوگیری از نارنجی شدن موها را جدی بگیرید برای از بین بردن رنگ نارنجی مو حتما از راه حل های ارائه شده در این مقاله یعنی استفاده از رنگ های سرد مانند رنگ دودی برای از بین بردن رنگ موی ضد نارنجی استفاده کنید.

سوالات

1- چه چیزی باعث نارنجی شدن مو می شود؟

معمولا رنگ موی نارنجی پس از دکلره کردن مو ظاهر می‌شود و دلیل آن از بین رفتن رنگدانه های سرد و ماندن رنگدانه های گرم بر روی مو است که به طور معمول دیرتر از بین می‌رود.

2- سریع ترین راه برای از بین بردن رنگ نارنجی مو چیست؟

گاهی اوقات موهای نارنجی به دلیل انتخاب اشتباه رنگ مو ایجاد می شود. رنگ موهای سرد مانند دودی حاوی رنگدانه های آبی بیشتری است که باعث می شود موهای شما کمتر نارنجی شود.

3- آیا می توانید رنگ موهای نارنجی را در خانه پاک کنید؟

با ایجاد تغییرات کوچک مانند محدود کردن قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استفاده از محصولات بدون سولفات و شامپوی بنفش مخصوص رفع زردی موی، می توانید شانس نارنجی شدن موهای خود را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید