نکات آرایشی, نکات آموزشی

راهنما خرید سشوار مناسب بر اساس جنس مو و کاربرد آن

آموزش خرید سشوار

راهنما خرید سشوار

به گزارش بهداشت نیوز لازم نیست همیشه برای خشک کردن موهای تان از سشوار استفاده کنید، یا برای صاف کردن و حالت دار کردن موها، مدتی طولانی از سشوار، بابلیس و یا اتو مو استفاده نمایید، چون موهای تان به شدت صدمه می بینند، صدمه هایی که بعضی وقت ها غیر قابل جبران هستند، مثلا باعث سوختن موها، از بین رفتن ریشه ی موها و یا حتی سوختن پوست سر می شود.هر چند شما با خرید سشوار مو خوب میتوانید آسیب ها را به حداقل برسانید.

افراد زیادی به دلایل مختلف مانند حالت دادن به موها یا خشک کردن شان پس از هر بار استحمام، از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند.

در فروشگاه ها تنوع مدل سشوارها فراون است .از جمله  سشوار برس‌دار چرخشی (گردان)، سشوار برسی غیر چرخشی ( حالت‌دهنده مو)، سشوار پایه‌دار سشوار حرفه‌ای (آرایشگاهی)، سشوار نیمه حرفه‌ای، سشوار خانگی، سشوار دیواری، سشوار مسافرتی می‌شود.

سشوار مناسب برای انواع مو :

موهای فر

سشوار مو فر

راهنما سشوار موی فر

برای خشک کردن موهای فر بهتر است از سشوارهایی استفاده کنید که به آرامی و با حرارت کم موها را خشک کند.

برای حجم دادن به موها نیز می توان از متمرکز کننده هوا در جلوی سشوار استفاده کرد.

موهای صاف

سشوار موی صاف

راهنما سشوار موی صاف

برای موهای لخت و صاف خرید یک سشوار سبک که بتوان برای یک مدت طولانی آن را بالای سر نگه داشت توصیه می شود.

موهای وز

راهنمای سشوار موی وز

راهنمای سشوار موی وز

برای سشوار کشیدن موهای وز بهتر است از یک نازل استفاده شود که سر بسیار بسیار نازکی داشته باشد تا بتوان با کمک آن تنها قسمت های کوچکی از مو را خشک کرد؛ بدون این که به موهای دیگر حرارت برسد.

این نکته باید مد نظر قرار گیرد که نباید این موها خیلی خشک باشد و برای خشک کردن موها باید آرام و به دقت عمل کرد.

موهای نازک و کم پشت

برای این که حجم این موها بیشتر شود باید از یک نازِل با سر بسیار باریک استفاده کرد و از ریشه موها تا بالا، آن ها را سشوار کشید تا حجم موها بیشتر شود.

لازم به ذکر است افرادی که دارای این تیپ مو هستند بدلیل آسیب پذیری بالا بهتر است آن را با درجه حرارت کمتری خشک کنند.

مهم‌ترین معیارها برای خرید سشوار مناسب عبارتند از:

  • نوع موتور
  • قدرت
  • فناوری تولید یون
  • فناوری تورمالین
  • حرارت سرعت و دکمه باد سرد
  • دکمه های ویژه و خاص
  • نوع المنت
  • امکانات جانبی

علاوه بر این سشوار ها را به دسته‌های مختلف فوق حرفه‌ای ، حرفه‌ای ، نیمه‌حرفه‌ای ، خانگی و مسافرتی نیز تقسیم می‌کنیم که سشوار های خانگی نیز میتوانند به صورت چرخشی یا برس دار نیز باشند.

تولید یون، ویژگی جالب سشوارهای جدید
امروزه قابلیت تولید یون خصوصیت جدید و جالب در سشوارها است. سشوارهای با قابلیت تولید یون ( آیونیک )به دو صورت در بازار وجود دارند: یا دارای دکمه آیونیک هستند و بعد از خرید سشوار و استفاده از آن هنگامی که می بینید موها وِز شده اند، باید آن دکمه را نگه دارید تا بار مثبت موجود در موهایتان خنثی شود و یا این که بصورت تمام آیونیک هستند و دیگر لازم نیست برای فعال کردن خاصیت آیونیک دکمه ای را فشار دهید.

با داشتن این قابلیت موها سریعتر خشک میوشند و باعث میشود موها به دلیل کمتر قرار گرفتن در معرض حرارت داغ کمتر هم آسیب ببینند.همچنین به حفظ چربی داخل تار مو کمک کرده و از وِز شدن موها جلوگیری می کند.

علاوه برهمه اینها پوشش کامل یونی باعث کنترل مجعد شدن و شکسته شدن مو شده و درخشش آن را افزایش می دهد. البته که اگر موهای نازکی دارید، تا حد امکان از این نوع سشوارها استفاده نکنید؛ چراکه به اندازه دیگر مدل ها به موهای شما حجم نمی دهند و ممکن است که موهایتان روی کف سرتان بخوابد.

 

سشوار حرفه‌ ای پرومکس مدل 7878K

سشوار حرفه‌ ای

فناوری تورمالین در سشوار

سشوار های تورمالین مانند آیونیک هستند و کاری که انجام می‌دهند تقریباً یکسان است اما روش انجام کار تفاوت دارد. در سشوار تورمالین بدنه دستگاه به ماده تورمالین آغشته می‌شود و هنگامی‌که دمای آن بالا می‌رود خاصیت آن‌که تولید یون منفی است فعال می‌شود. پس تفاوت آیونیک و تورمالین در دو چیز است: ۱- آیونیک نیاز به برق مستقیم برای تولید یون منفی دارد اما تورمالین نیاز ندارند. ۲- در تورمالین فقط زمانی تولید یون منفی شروع می‌شود که حرارت بالا باشد اما در آیونیک در باد سرد هم امکان تولید یون وجود دارد.

قدرت و توان سشوار

توان مصرفی، همان مشخصه وات در سشوار می باشد. هر قدر که توان سشوار (وات دستگاه) شما بالاتر باشد، شما می توانید سریع تر موهای خود را خشک کنید. بهترین وات برای مصارف خانگی 2000 وات به پایین و برای مصارف حرفه ای 2000 وات به بالا می باشد. تفاوت اصلی سشوارها در قدرت موتور و میزان وات ‌آن‌هاست. میزان وات بالا بهتر از میزان حرارتی بالا است.

تنظیم حرارت، تنظیم سرعت باد ، باد سرد

دکمه اصلی سشوار

دکمه اصلی سشوار

در سشوارها درجه حرارت و میزان باد معمولا در سه حالت کم، متوسط و زیاد تنظیم می شود. با تنظیم این دکمه ها بر اساس نوع موهایتان و میزان خیس بودن موها می توانید درجه مناسب برای خشک کردن را انتخاب کنید. از درجه حرارت سرد بعد از خشک کردن موها استفاده کنید تا موهایی نرم و زیبا داشته باشید.

دکمه های خاص در سشوار
بعضی از سشوار ها دارای دکمه های خاصی هستند. مثلا دکمه توربو و یا حتی دکمه کاهش سرعت. دکمه توربو برای براشینگ مو مناسب است ولی دکمه کاهش سرعت برای رنگ گردن مو یا مش کردن مو و حالت دهی به مو یا همان شینیون مناسب است.

تنوع موتور

دو نوع متفاوت موتور در سشوارها وجود دارد :نوع DC  و نوع AC . موتور DC  برای سشوارهای مصرف خانگی هستند و سشوارهای حرفه ای که به کار آرایشگاه می آیند دارای موتور سنگین یا موتور AC می باشند. در موتورهای AC  برق المنت و موتور مجزا هستند و از این رو دکمه کنترل سرعت و درجه حرارت جدا می باشند. این موتورها در مقایسه با موتورهای سبک یا DC، طول عمر بیشتر و قدرت پرتاب بالاتری داشته و همچنین وزن بیشتری دارند.

المنت سشوار

با عبور جریان برق از المنت، گرما تولید می شود. المنت های بکار رفته در سشوارها بیشتر از نوع نیکل و سرامیک می باشد. در اکثر سشوارهای جدید از المنت سرامیکی استفاده شده است. این تکنولوژی هم بر روی سلامت مو و هم بر روی کارکرد دستگاه تأثیرگذار است. این ویژگی باعث می شود که سشوار کمتر داغ شده و طول عمر دستگاه افزایش یابد.

اگر قصد خرید سشوار دارید،فروشگاه اینترنتی میکاپ110 لیستی از انواع سشوارها را در این قسمت در اختیار شما قرار میدهد که شامل  مشخصات و قیمت سشوار پرنسلی ، مشخصات و قیمت سشوار پرومکس و یا دیگر مارک های سشوارو صاف کننده های مطرح در بازار با گارانتی تضمین اصالت کالا می باشد.

سشوار مو

سشوار مو

منابع https://promax.co.ir/how-to-buy/choosing-best-hair-dryer

https://www.yjc.ir/fa/news

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید