فواید روغن آرگان

فواید روغن آرگان

آرگان

فواید روغن آرگان برای صورت ، مو و ناخن بسیار زیاد است . از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و پیشگیری از سرطان را شامل می‌شود. این روغن از میوه درختی به نام آرگان با نام علمی Argania spinosa به دست می‌آید. درخت آرگان بومی کشور مراکش است، ارتفاع حدود ۸ متر و عمر طولانی دارد که در ۳۰ سالگی میوه می‌دهد. درون میوه مغزی وجود دارد که روغن از آن تهیه می‌شود. جالب است بدانید که این درخت در برابر خشکی، گرما، خاک ضعیف و شرایط سخت محیطی مقاوم است. شاید اصلا همین مقاومت باعث می‌شود آنچه به ثمر می‌نشیند، مفید و پرخاصیت باشد. خنده دار است ولی بزهای کوهی مراکش از این درخت بالا می‌رفتند تا میوه اش را بخورند!

 

چه می کند این بازیکن :

 

  • مرطوب کننده پوست
  • مبارزه با درماتیت ( خارش و حساسیت پوستی )
  • از بین برنده مو خوره های موی سر
  • تنظیم کننده رنگ پوست
  • از بین برنده  آکنه و جای جوش
  • رشد مجدد مو و جلا دهنده بسیار قوی مو
  • درمان کننده کشیدگی های پوست
  • تسکین دهنده پوست پس از اصلاح
  • مرطوب کننده تمام بدن
  • نرم کننده و مرطوب کننده مو
  • درمانگر خشکی و شوره مو
  • نرم کننده ی پوست لب
  • رفع ترک های روی ناخن
  • درمان خشکی پا

 

خواص روغن آرگان:

مردمان بومی مراکش خواص این روغن را می‌شناختند و عصاره هسته میوه را برای ذخیره غذایی، درمان و تغذیه پوست و مو مصرف می‌کردند. ویتامین آ موجود در روغن آرگان برای پوست و مو را تغذیه کرده و می‌تواند آسیب‌دیدگی آنها را ترمیم کند. یکی دیگر از خواص روغن آرگان این است که اگر آن را به صورت خارجی مصرف کنید، می‌تواند رشد و تولید سلول را بهبود ببخشد و موجب پوست و موی سالمتری می‌شود. به همین دلیل است که روغن آرگان در لوازم آرایشی و بهداشتی  به وفور یافت می‌شود.

دوری از شوره سر

شاید یکی از اصلی ترین دلایل مرتب و تمیز جلوه کردن همه افراد مو های آن ها باشد چرا که در اولین دیدار با یک فرد مدل موی آن توجه شما را به خود جلب می کند  روغن آرگان اصل مرطوب‌کننده بسیار خوبی است و به دلیل میزان بالای ویتامین ای و آنتی اکسیدانش با شوره و پوسته‌های خشک سر مبارزه می‌کند. زمانی که برای درمان شوره مو از شامپوهای ضد شوره استفاده می‌کنید، در واقع میزان زیادی از مواد شیمیایی که قوی هم هستند، به پوست سر می‌رسانید ولی روغن طبیعی آرگان بدون آسیب به سر، با آیرسانی به مو حتی با چند قطره می‌تواند مشکل را حل کند.

نرم‌کننده بعد از حمام

از این ماده می‌توان به عنوان ماده نرم‌کننده بعد از شامپوی مو هم استفاده کرد. این روغن حالت وزی مو را می‌گیرد و موخوره را هم درمان می‌کند. دو سه قطره از آن را کف دست ریخته و آن را روی ساقه تا انتهای مو ماساژ دهید. این نکته را هم باید بگوییم که درخشندگی و نرمی مو با استفاده از این روغن به ظاهر شما باز می‌گردد.

محافظت از مو در برابر حرارت

مژده بدهید که دیگر سشوار و اتوی مو ، موها را آسیب نخواهد زد! قبل از استفاده این وسایل، دو تا سه قطره از روغن آرگان را کف دست ریخته و به موها بمالید. با استفاده از برس یا شانه روغن را به همه تارهای مو برساند و آن را از آسیب درجه حرارت بالا در امان بدارید.

درمان ریزش مو

ریزش مو یکی از معضلاتی اصلی است که  خانم‌ها و آقایان از آن رنج می برند . ولی مثل موارد قبلی باز هم روغن آرگان به کمکتان می‌آید. این روغن نه تنها در جلوگیری از ریزش مو موثر است، بلکه در صورت استفاده منظم رشد موهای جدید را هم افزایش می‌دهد.

درمان ریزش مو

محافظ مو در برابر خورشید

اگر می دانستید که اشعه ماورای بنفش تا چه اندازه به موها  آسیب می‌زند دیگر رابطه خوبی با خورشید برقرار نمی کردید. روغن ارگان از مو در برابر نور خورشید محافظت می‌کند. حتی اگر ساعات طولانی از روز را در زیر نور آفتاب به سر کنید، دیگر نگران آسیب موهای خود نخواهید بود.

استفاده از  روغن آرگان اصل مانند روغن آرگان پرنسلی برای پوست ، مو . ناخن بسیار مفید بوده و اثر خود را در زمان کوتاه بعد از مصرف نشان میدهد.

ماسک مو حاوی روغن آرگان

می‌توانید این روغن را به صورت ماسک  مو در طول شب بر روی مو بگذارید. مو را در زمان استفاده به مدت ۱۵ دقیقه با روغن از کف سر تا نوک آنها ماساژ دهید ،و آن را به بپوشانید شب را تا صبح  بخوابید. صبح که از خواب بیدار شوید تمام  مواد مغذی جذب مو می‌شود.

روغن آرگان به همان میزان که برای مو خواص دارد برای پوست هم بسیار تاثیر گذار است برای مثال جوان کننده بسیار خوبی برای پوست  است و حتی کسانی که جوش و آکنه دارد میتواند از روغن آرگان کمک بگیرند

 

همه چیز درباره روغن آرگان

 

روغن آرگان برای صورت : 

حداقل روزی ۲ مرتبه ( صبح و شب ) بر روی پوست تمیز صورت ماساژ دهید .

به دلیل جذب بالای روغن آرگان اصل بر روی پوست ، پس از چند دقیقه اثری از روغن بر روی پوست باقی نمی ماند .

روغن آرگان برای مو :

برای از ابین بردن خشکی پوست سر و جلوگیری از ریزش ، ریشه مو را با روغن ارگان خالص ماساژ دهید .

برای نرم کنندگی ، حالت دهندگی و درخشان شدن موها ، قبل یا بعد از استحمام بر روی ساقه موها استفاده کنید .

روغن آرگان خالص به دلیل ارگانیک بودن و نداشتن هیچگونه افزودنی نیاز به شست و شو ندارد .

روغن آرگان برای ابرو ، مژه و ناخن :

چند قطره را بر روی ابرو یا مژه ریخته و شروع به ماساژ آن قسمت نمایید تا جایی که روغن کاملا جذب ریشه شود. .

برای ناخن نیز می توانید یک یا دو قطره از روغن را بر روی ناخن ریخته و  به آرامی ماساژ دهید.

روغن آرگان در ویکی پدیا

 

پوریا
ارسال دیدگاه