از فروشگاه های اینترنتی خرید کنیم یا نه؟

فروشگاه اینترنتی معتبر

خیلیا خرید کردن رو دوست دارن و به عنوان یه رفتار اجتماعی باهاش برخورد میکنن. این عده هیچ وقت خرید اینترنتی را نمیپذیرند. ولی عده ای هم هستن که خرید جزئی از شغلشون هست ویا به علت مشغله زیاد از خریدهاشون میمونن. بهترین گزینه برای این افراد خرید از فروشگاه های اینترنتی است.

علاوه بر این خرید از مکانی که دسترسی به آن فروشگاه برایتان ممکن نیست هم علت قابل قبولی بر خرد آنلاین است. مانند فروشگاه معتبر با قیمت های مناسب یا خرید از یک برند خاص.

کلی دلیل تو دنیا وجود دارد که بهتره آنلاین خرید کنید. یک خرید مطمئن از هر فروشگاهی در هر مکانی که خودتان انتخاب میکنید. ارسال سریع دارد بدون نیاز به بیرون رفتن شما از محل کار یا زندگی تان. حتی حق بازپرداخت وجه در صورت عدم رضایت و عدم ارسال کالا هم با شماست. خرید هرگز برای مصرف کنندگان ساده تر یا راحت تر از این نبوده است.

 

با اینحال مرکز شکایت جرائم اینترنتی  FBI در آمریکا می گوید شماره یک جرایم سایبری سال 2017 مربوط به خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی بود: عدم بازپرداخت کالای خریداری شده یا عدم تحویل کالا.

یک نظرسنجی که در سال 2018 توسط مجله PCMag پرسیده شد این بود که آیا تا بحال حمله سایبری مانند بدافزار ، کلاهبرداری کارت اعتباری یا باج افزار را تجربه کرده اید ؟- حدود 25 درصد گفته اند بله.

بازم آنلاین بخریم؟

صبور باشید اگرچه تا حدودی نگران کننده است ، این آمار نباید شما را از خرید آنلاین منصرف کند.

این آمار مربوط به چند سال گذشته است که مردم تجربه شناخت سایت معتبر را نداشتند و پیگیری این جرائم سخت بود.

شما فقط باید از عقل سلیم استفاده کنید و از توصیه های عملی زیر پیروی کنید. در اینجا دستورالعمل های اساسی وجود دارد.

اگر از آنها استفاده کنید ، می توانید لیست موارد موجود در لیست خریدتان را با اطمینان از فروشگاه های آنلاین خرید کنید.

 روش انتخاب فروشگاه اینترنتی مطمئن

وب سایت مطمئن فروشگاه اینترنتی

  1. از وب سایتهای شناخته شده خرید کنید.

یک سایتی که شناخته شده است بیشتر مورد اطمینان است .اگر در گوگل جستجو میکنید نتایج جستجو هم می تواند شما را گمراه کند ، به خصوص هنگامی که از چند صفحه اول نتایج رد می شوید. اگر سایتی را می شناسید ، احتمال کلاهبرداری آن کمتر است.

به عنوان مثال سایت امازون برای همه ما شناخته شده است. به همین ترتیب ، تقریباً هر فروشگاه بزرگی یک فروشگاه آنلاین هم دارد.

سایت هایی که نام های غیر متعارف و غیر معمول دارند و آدرس های آنان  تجاری نیست (به جای com از .net ) به نظر فریبنده میرسند. از وارد کردن اطلاعات خودتان و کارتتان در این سایتها پرهیز کنید.

امنیت سایت میکاپ 110

       2.به قفل صفحه دقت کنید.

هرگز هرگز ، هرگز با استفاده از کارت اعتباری خود از سایتی که فاقد رمزگذاری SSL (لایه سوکت های ایمن) نصب شده است ، خرید آنلاین نداشته باشید.

می دانید که سایت دارای SSL را چگونه تشخیص بدید؟

در ابتدای آدرس سایت یا همان URL به جای HTTP با HTTPS شروع می شود. نمادی از قفل ، به طور معمول در سمت چپ URL در نوار آدرس یا نوار وضعیت پایین در زیر ظاهر می شود. بستگی به مرورگر شما دارد.

سایت فروشگاهی معتبر آرایشی و بهداشتی

اکنون  HTTPS حتی در سایت های غیر خرید نیز استاندارد است . Google Chrome از صفحات بدون S اضافی به عنوان صفحات “نا ایمن” علامت گذاری میکند.

3.اطلاعات اضافه به فروشگاه های اینترنتی ندید .

هیچ خرید آنلاینی به شماره کارت یا روز تولد شما برای انجام امور ثبت سفارش یا پرداخت نیاز ندارد. اگر کلاهبرداران آنها و شماره کارت اعتباری شما را دریافت کنند، آنها می توانند آسیب زیادی به شما بزنند. هرچه کلاهبرداران بیشتر بدانند ، سرقت هویت شما راحت تر خواهد بود. در صورت امکان ، به طور پیش فرض از دادن هرچه اطلاعات شخصی کمتری استفاده کنید.

4.اعتبار سایت را بررسی کنید

از واقعی بودن آدرس و شماره تماس های موجود در سایت فروش اینترنتی اطمینان حاصل کنید و در هنگام پرداخت رسید پرداخت خود را تا زمان تحویل محصول پیش خود نگه دارید.اطلاعات سایت معمولا در صفحه درباره ما وجود دارد.

  1. نمادهای مورد نیاز برای سایتهای فروش اینترنتی رو بررسی کنید . مانند نماد اعتماد الکترونیکی و ..
  2. در صورتیکه از درگاه پرداخت میکنید حتما به آدرس صفحه درگاه دقت کنید. حتما باید Https باشد و آدرس درست بانک انتخابی باشد.

موارد زیر برای امنیت کلی کارت بانکی و اطلاعات شخصی شما هم لازم است:

بررسی پرداخت در خرید اینترنتی

7.حساب بانکی تان را مرتب بررسی کنید.

به طور مرتب حساب های بانکی تان را چک کنید و برای انجام این کار منتظر اول ماه و بررسی مبلغ واریزی حقوق نباشید. هر گونه اختلافی را در اسرع وقت با بانک صادر کننده کارت بررسی کنید.به خصوص بعد از خرید از فروشگاه های اینترنتی.

امنیت دستگاه خرید اینترنتی

8.گوشی یا کامپیوترتان را امن کنید

کلاهبرداران دور هم نمی نشینند تا منتظر باشند شما اطلاعات را به آنها بدهید. بعضی مواقع با دادن هیجان بیشتر در برخی تبلیغات و لینک ها شما را وارد صفحاتی میکنند که در آنجا به اطلاعات شما دست پیدا میکنند. مانند تبلیغ هدیه ها و تخفیفات شگفت انگیز. این موارد در مورد دریافت اینترنت رایگان زیاد دیده شده است.

شما باید با به روزرسانی های منظم برنامه آنتی ویروس خود ، کامپیوتر یا گوشی خود را از آسیب در برابر این بدافزارها محافظت کنید.

 

با این وجود بهتر است هزینه یک مجموعه امنیتی تمام عیار را بپردازید که دارای نرم افزار ضد ویروس خواهد بود ، اما همچنین با هرزنامه و حملات فیشینگ از طریق وب سایت ها مبارزه خواهید کرد (مورد اخیر با تقلید از یک پیام یا سایت اطلاعات شخصی شما را ذخیره می کنند)

به یاد داشته باشید ، فقط نصب آن کافی نیست. اطمینان حاصل کنید که ابزارهای ضد بدافزار شما همیشه به روز هستند. در غیر این صورت ، آنها می توانند تهدیدهای جدیدی را اعمال کنند و همیشه تهدیدهای جدیدی وجود دارد.

خدید آنلاین در مکان عمومی

  1. Wi-Fi خود را خصوصی کنید

اگر از طریق هات اسپات به شبکه محل خاصی وصل میشوید مطمئن شوید که این ارتباط امن و فروشگاه مطمئن است.

برای اینترنت وای فای یا دیتا خود رمز گذاری مناسب را انجام دهید.

10.در مکان های عمومی خرید آنلاین نکنید.

نظرتون در مورد خرید  با لپ تاپ شخصی در زمانیکه بیرون هستید چیه؟

فکر کنید مجبورید هنگام نشستن در یک کافه عمومی ، شماره کارت اعتباری و تاریخ انقضا را در یک وب سایت وارد کنید. حالا باید چکار کنید؟

مثل یک گانگستر عمل کنید: در پشت بنشینید ، روبروی درب. و از فروشگاه های اینترنتی خرید کنید که به آنها اطمینان دارید که کارت اعتباری شما در آن ذخیره شده است.

پسورد قوی در خرید اینترنتی

11.پسورد قوی انتخاب کنید.

اگر از شما سوال شود که چند بار در سال رمز کارت بانکیتان را عوض میکنید احتمال بالای 50 ردصد وجود دارد که بگید اصلا. مگر مواقعی که باید کارت را عوض کنید یا به نوعی مجبور شوید.

پس حداقل کاری که میشود کرد این است که رمز عبور منحصر به فردی داشته باشید که از الگوی خاصی پیروی نکند.

در شرایط فعلی هم برای خرید آنلاین استفاده از رمز پویا بهترین گزینه برای عدم دسترسی به حساب شما می باشد.

 

حالا میتوانید از خرید آنلاین خودتون لذت ببرید.

لذت خرید آنلاین از فروشگاه اینترنتی

بر گرفته از مقاله سایت pcmag

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه