مدل های کوتاهی مو

مدل کوتاهی مو

مدل کوتاهی مو و معرفی مدل ها

مدل مو کوتاه امروزه محبوب اکثر خانمها شده است. به خصوص در میان سلبریتی ها ی ایرانی و خارجی خیلی ها مدل موی کوتاه را امتحان کردند. و خیلی از انها بعد از چندین سال هنوز پیرو همان مدل کوتاهی مو هستند.

برای مشاهده فیلم آموزشی به پائین صفحه بروید.

 

 

 

 

یکی از دلایل محبوبیت مدل های کوتاه مو ایجاد جذابیت در چهره و جوان تر نشان دادن صورت است. البته که با ایجاد یه کم شیطنت در صورت شادابی رو هم به جذابیت چهره اضافه میکند.

از این نکته هم نگذریم که موهای بلند دردسر بهداشت و زیبایی رو همیشه داشته و برای زنان پر مشغله امروزی مسئله ساز شده بود. ولی حالا با مد شدن موی کوتاه ، مدل کوتاهی مو ها در عین سادگی و زیبایی به  اصطلاح ” بشور و برو” هستند و با کمی واکس مو قشنگترین حالتها رو میشه بهشون داد.

در این مقاله سعی کردیم به روز ترین مدل های کوتاهی مو مربوط به سال 2019 و کمی اینور اونورتر رو معرفی کنیم.

  • مدل کوتاهی مو پیکسی

کوتاهی مو مدل پیکسی انواع مختلفی دارد. بعضی از آرایشگرها بنا به خواست و شکل صورت مشتری، موها را کوتاه‌ِ کوتاه می‌کنند و برخی دیگر قد موها را بلندتر اصلاح می‌کنند. اندازه کوتاهی مو در مدل موی زنانه پیکسی به طول حدود 1.2 سانت تا نزدیک 8 سانتیمتر (نیم اینچ تا 3 اینچ ) است. همچنین در این مدل ممکن است همه مو یک اندازه باشند یا در پشت سر کوتاهتر و جلو مو بلند تر باشد. سلبریتی هایی چون کتی پری ، کارا دلوینگن ، پاملا اندرسون و مایلی سایرس و ناتالی پورتمن این مدل مو را امتحان کرده اند.

 

 

 

  • مدل کوتاهی مو باب

باب، نام مدل مویی است که در آن، قد موها متوسط است و بنا به انتخاب شما می‌تواند کوتاه‌تر یا بلندتر هم باشد. پشت موها حالت حجیم‌تر و کوتاه‌تری نسبت به بخش جلوی سر دارد و در طرفین صورت، دو رشته مو به حالت متقارن یا نیمه‌متقارن قرار می‌گیرد. مدل باب یا برش بلانت یک نمونه ساده از مدل موهای زنانه برای تمام سنین است که راحت هم میباشد. این مدل مو بیشتر برای موهای کوتاه و صاف استفاده میشود، خانمهایی که موهای ‏بلند و یا مجعد دارند ممکن است این مدل مو را انتخاب کنند چون باعث میشود ظاهر ساده ای داشته باشند.

 

 

 

 

 

  •  مدل مو کوتاه لایه لایه

در این مدل، موها به صورت لایه‌لایه، خُرد می‌شوند و روی هم قرار می‌گیرند. در نتیجه حجیم و پرپشت به نظر می‌رسند و اگر از قبل، موهایی پرپشت داشته باشید، قرار گرفتن دسته‌های مو در اندازه‌های طولی متفاوت روی هم باعث زیباتر شدن آنها می‌شود. مدل موی لایه‌ای تقریبا برای انواع صورت‌ها مناسب است. مانند جنیفر آنیستون

 

 

  •  مدل مو کوتاه شگی

شگی (shaggy) یا درهم و برهم ، مناسب برای موهای کم حجم. این مدل برای خانم‌های مسن‌تر، گزینه بسیار خوبی است و باعث می‌شود که صورت‌شان پرتر و سرحال‌تر به نظر برسد. مدل شگی، مدل شیک و جذابی است که همیشه طرفداران زیادی دارد. مانند جین فوندا

 

  • مدل کوتاهی مو اسپایکی

موهای کوتاه اسپایکی ( Spiky ) رایج‌ترین مدل مو در بین پسران است. حتی بدون استفاده از محصولاتی مانند ژل، موس و یا اسپری هم فوق‌العاده روی سر می‌ماند. مدل اسپایکی در بین خانمها هم طرفدار دارد و خاص جلوه میکند.

 

 

 

 

یه نکته مهم : اگر مدلی رو برای خودتون پسندیدین حتما عکس اون رو همراه خودتون به ارایشگاه ببرید و به آرایشگرتون نشون بدین. چون همونطور که تو عکس ها میبینید از هر مدل کوتاهی، نمونه های مختلفی وجود داره که ترکیبی از چند مدل یا نمونه به روز شده مدل قبلی هستش.مثل مدل باب لایه لایه یا پیکسی جلو بلند و …

در کنار فرم صورت رنگ موهای شما هم در انتخاب مدل کوتاهی تاثیر داره به خصوص اگر هیلایت و بالیاژ شده باشه.

این نکته رو در عکس ها هم میتونید مشاهده کنید.

 

 

 

 

فیلم آموزشی 18 مدل کوتاهی مو به روز

 

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه