رنگ مو, نکات آموزشی

مدل موی مناسب فرم صورت

مدل موی مناسب فرم صورت

فرم صورت یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در انتخاب مدل مو در نظر گرفته شود. مدل موی مناسب فرم صورت می‌تواند ویژگی‌های مثبت چهرا را برجسته‌تر و ویژگی‌های منفی آن را کمتر نمایان کند.

اگرچه انتخاب مدل مو یک انتخاب کاملا شخصی است، اما هر مدل موی در هر فرم صورت خوب به نظر نمی‌رسد. بنابراین اگر از فرم صورت خود و مدل موی مناسب برای آن آگاه باشید، جذاب‌تر دیده می­شوید. مدل موی ایده آل زیبایی شما را دو چندان کرده و چهره شما را تکمیل می‌کند. برای این‌که فرم صورت خود را برای مدل مو مناسب­تر درک کنید، با ما همراه شوید.

مدل موی مناسب فرم صورت

مدل موی ایده آلی که هر فرم صورت را برجسته می‌کندیک روش آسان، مقرون به صرفه و بدون دردسر برای متحول کردن چهره و ایجاد جذابیت بیشتر، کوتاه کردن موهای خود یا تغییر مدل مو است. برای انتخاب بهترین مدل موی خود باید از فرم صورت و انواع مدل موی متناسب با آن آگاه باشید.

اگر فکر می‌کنید برای تنوع موهایتان نیاز به کوتاه کردن مو دارید و مطمئن نیستید که چه مدل مویی برای شما مناسب‌تر است؛ ما می‌خواهیم برای انتخاب مدل موی ایده‌آل راهنمایی کاملی به شما ارائه دهیم، بنابراین تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

تشخیص اشکال صورت در چند مرحله آسان

هنگام انتخاب مدل مو یا اکسسوری، فرم صورت به اندازه  لباس بسیار مهم است. ما نحوه تعیین فرم صورت را در چند مرحله ساده توضیح خواهیم داد. اگر موهای­تان بلند است، آن‌ها را دور گوش‌ها و روی پیشانی‌تان جمع کنید، سپس آن‌ها را از پشت گره بزنید. سپس از دوربین سلفی گوشی برای گرفتن عکس از خود استفاده کنید. مستقیم به دوربین نگاه کنید. اکنون عکس فوری خود را از نزدیک بررسی کنید تا مشخص نمایید کدام شکل هندسی چهره شما را به بهترین شکل توصیف می‌کند.

  • از راست به چپ یک خط در هر طرف پیشانی بکشید.
  • به طور مشابه، یک خط بین دو طرف گوش وصل کنید.
  • یک خط دیگر که از وسط پیشانی تا نوک چانه امتداد دارد، درست زیر خط مو بکشید.
  • خط دوم را در دو طرف خط چانه یا نوک گوش‌ها بکشید.

شکل صورت در صورتی که طول و عرض آن برابر باشد، به شکل مربع است. اگر فاصله قابل توجهی بین وسط پیشانی و نوک چانه شما وجود داشته باشد، شکل صورت شما به احتمال زیاد بیضی، مستطیل یا لوزی است.

نحوه تشخیص فرم صورت

در اینجا مدل موی مناسب برای انواع فرم صورت آورده شده است:

انواع فرم صورت

صورت بیضی

صورت بیضی شکل، ایده‌آل‌ترین فرم صورت است و تقریباً با هر مدل موی مناسبی ست می‌شود. با این حال، مدل موهای کوتاه تا متوسط با حجم زیاد در کنار پیشانی بلند، می‌تواند جذابیت این فرم صورت را بیشتر کند.

صورت گرد

صورت گرد را می‌توان با مدل موهایی که به طول صورت اضافه می‌کنند، کشیده‌تر نشان داد. مدل موهای بلند تا شانه با لایه‌های نامتقارن، مدل موهای فر یا مجعد و مدل موهای دم اسبی بلند، از جمله مدل‌های موی مناسب برای صورت گرد هستند.

صورت مربع

مدل موهایی که زوایای صورت را مخفی می کند ممکن است به تعادل صورت مربعی کمک کند. از جمله مدل موهایی که به خوبی با صورت‌های مربعی ست می شوند می‌توان به مدل موی دم اسبی بلند، مدل موی مجعد و مدل مو تا شانه با لایه های نامتقارن اشاره کرد.

صورت قلبی

صورت قلبی را می‌توان با مدل موهایی که پیشانی را کوتاه‌تر و چانه را بلندتر نشان می‌دهند، متعادل نشان داد. مدل موهای کوتاه تا متوسط با حجم زیاد در کنار پیشانی کوتاه، مدل موهای فر و مدل موهای دم اسبی ، از جمله مدل‌های موی مناسب برای صورت قلبی هستند.

صورت مستطیلی شکل

چهره مستطیلی با گوشه‌های زاویه‌دار و طول بیشتر از عرض مشخص می‌شود که ویژگی‌های صورت بیضی و مربع را ترکیب می‌کند.

صورت مثلث

صورت مثلثی بر عکس صورت قلبی است. به عبارت دیگر فک آن بزرگ و پیشانی آن باریک است. تعداد بسیار کمی از افراد دارای صورت مثلثی هستند که آن را به شکل نادر صورت، تبدیل می‌کند. صورت مثلث را می‌توان با مدل موهایی که پیشانی را بلندتر و چانه را کوتاه‌تر نشان می‌دهند، متعادل نشان داد.

البته، این‌ها تنها توصیه‌های کلی هستند و در نهایت، انتخاب مدل موی مناسب به سلیقه شخصی شما و همچنین سایر عوامل مانند نوع مو و سبک زندگی شما بستگی دارد.

مدل مو برای پسران با صورت‌های الماسی یا لوزی

مدل مو برای پسران

آقایان با صورت‌های الماسی یا لوزی، گونه‌های برجسته‌تری نسبت به سایر اجزای صورت دارند. استایل‌های پایه برای مردان با صورت‌های لوزی نامناسب است. موهای نامرتب یا موج دار در این نوع صورت‌ها بهتر به نظر می‌رسند.

موهای نامنظم با پنهان کردن جزئی زاویه گونه، صورت را متعادل می‌کند. مردانی که صورت‌های لوزی یا الماسی دارند باید از کوتاه کردن موهای خود خودداری کنند زیرا صورتشان را دراز نشان می­دهد. موهای بلندی که پشت گوش می‌افتند، انتخاب‌های عالی هستند.

صورت بیضی زیر شال

مدل مو برای صورت زنان باید به گونه‌ای باشد که صورت کشیده به نظر برسد. مدل‌های کوتاه برای این فرم صورت مناسب هستند. در بین مدل موی بلند، مدل لایه لایه که به پهلوها حجم می‌دهد و صورت را بلند می‌کند نیز کارایی خوبی دارد. خانم‌هایی که به دنبال مدل موی مناسب با شال هستند می‌توانند جلوی موهای خود را کوتاه کرده و روی پیشانی قرار دهند تا کشش صورت کاهش یابد.

سوالات متداول

چگونه فرم صورت خود را تشخیص دهیم؟

برای تشخیص فرم صورت خود، از یک آینه استفاده کنید و به شکل کلی صورت خود توجه کنید. اگر صورت شما شبیه بیضی است، صورت بیضی دارید. اگر صورت شما گرد است، صورت گرد دارید. اگر صورت شما به شکل مربع دیده می­شود، شما دارای صورت مربعی هستید.

چگونه مدل موی مناسب فرم صورت خود را انتخاب کنیم؟

موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • طول مو
  • حجم مو
  • فر یا صاف بودن مو

آیا مدل موی مناسب فرم صورت می‌تواند ویژگی‌های صورت را تغییر دهد؟

بله، مدل موی مناسب فرم صورت می‌تواند ویژگی‌های صورت را تغییر دهد. به عنوان مثال، مدل موهای بلند تا شانه با لایه‌های نامتقارن می‌تواند صورت گرد را کشیده‌تر نشان دهد. مدل موهای کوتاه تا متوسط با حجم زیاد در کنار پیشانی کوتاه می‌تواند صورت قلبی را متعادل‌تر نشان دهد. برای تغییر فرم صورت همچنین میتوانید با رنگ کردن مو آن را ایجاد کنید برای خرید رنگ مو با هر برند و طیف رنگی به فروشگاه ما مراجعه نمایید.

سخن پایانی

انتخاب مدل موی مناسب با فرم صورت می‌تواند جذابیت چهره و اعتماد به نفس را افزایش دهد. در انتخاب مدل مو همیشه فرم صورت خود را در نظر بگیرید تا جذابیت ظاهری خود را افزایش بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید