فروش ویژه جمعه سیاه 1400 یا بلک فرایدی2021 در ایران

حراج جمعه سیاه

حراج بلک فرایدی

بلک فرایدی (جمعه سیاه) 2021

  • تاریخ روز جمعه سیاه سال ۱۴۰۰ در تقویم شمسی برابر است با:

جمعه ۵ آذر ۱۴۰۰(۱۴۰۰/۰۹/۰۵)

  • تاریخ روز جمعه سیاه سال ۱۴۰۰ در تقویم میلادی برابر است با:

(۲۰۲۱/۱۱/۲۶) | Friday 26 November 2021

  • تاریخ روز جمعه سیاه سال ۱۴۰۰ در تقویم قمری برابر است با:

الجمعه، ۲۰ ربیع الثانی ۱۴۴۳ (۱۴۴۳/۰۴/۲۰)

بلک فرایدی 2021 مصادف با دومین سالی است که ویروس کرونا همچنان مهمان کشورهاست. و تجمع کردن در مارکت ها ممنوعیت دارد.

هرچند که با انجام واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها تا حدی مردم مصونیت پیدا کرده اند. اما همچنان بایستی ازحضور در محیط های شلوغ و سربسته محتاطانه عمل کرد.

بنابراین میتوان هوشیارانه خریدهای این روز را به صورت آنلاین انجام داد.

امسال هم سایت فروشگاهی میکاپ 110 (www.makeup110) با فروش ویژه محصولات آرایشی و بهداشتی در روز بلک فرایدی در کنار مردم ایران است .

تلاش میکنیم با شکستن قیمتها و ارزان کردن موقت محصولات باکیفیت و پرطرفدار،  خاطره یک خرید خوب را برای همه رقم بزنیم.

 

بلک فرایدی چیست؟

در جواب اینکه بلک فرایدی چیست باید گفت که حراج جمعه سیاه یا بلک فرایدی (Black Friday)  یا روز خرید با تخفیف در آمریکا، آخرین جمعه ماه نوامبر در هر سال می باشد که روز پس از عید شکرگزاری است و خرید برای کریسمس در واقع از این روز شروع می‌شود. یعنی زمانی که حجم عظیم مردم بوقلمون خورده پله هاو راهروهای فروشگاه ها را به سرعت طی میکنند تا زودتر از بقیه خود را به گنجینه بزرگ ترین حراج های سال برسانند.  جمعه سیاه تنها روزی از سال است که در آن شرکت های خرده فروشی سود درست و حسابی را تجربه می کنند

 

ماجرای نامگذاری بلک فرایدی

و اما در مورد علت وجود چنین روزی در آمریکا گفته می شود که این نام برگرفته از سازمان پلیس فیلادلفیا در دهه ۱۹۵۰ تا دهه ۶۰ است . کلمه “بلک فرایدی” توصیفی برای ازدحام و ترافیک غیرقابل کنترل خیابانها مربوط به حراج های پس از روز شکرگذاری است. ولی ماجرای نامگذاری این روز از این قرار است که در دهه ۵۰ میلادی پلیس شهر فیلادلفیا از این عبارت برای تعریف بی نظمی هایی که به خاطر هجوم مردم به مرکز شهر به منظور خرید اتفاق می افتاد استفاده می کرد . به همین دلیل در آن روز  پلیس های فیلادلفیا نه تنها نمی توانستند مرخصی بگیرند بلکه باید شیفت های کاری طولانی را نیز میگذراندند تا بتوانند جمعیت و ترافیک اضافه شهرها را مدیریت نمایند.

علاوه بر این بی نظمی ها و شلوغی های ناشی از ازدحام مردم سارقان هم که میخواستند سهم خود از سود بالای مغازه ها بگیرند بیشتر بر دردسرهای نیروهای پلیس اضافه می نمودند.

ماجرای دیگری از نامگذاری این روز این است که همزمان با وارد شدن مردم به فروشگاه‌ها برای خرید، میزان سود از فروش محصولات برای فروشگاه ها نیز به مقدار زیادی افزایش پیدا می‌کند. این افزایش فروش برای فروشگاه‌هایی که تا قبل از جمعه سیاه در وضعیت زیان‌دهی‌ و قرمز قرار داشتند باعث سوددهی و تبدیل رنگ قرمز فروش آن‌ها به سیاه می‌شود. همین افزایش فروش و تغییر وضعیت سود دهی از قرمز به سیاه باعث شده تا این روز به نام جمعه سیاه نام‌گذاری شود.

بلک فرایدی در ایران و جهان

در این روز اجناس پر طرفداری مانند دستگاه های الکترونیکی و اسباب بازی ها و زیورآلات و محصولات آرایشی با بیشترین تخفیف در طول سال ارائه می شود و به همین جهت مردم برای خرید آنها به صورت فیزیکی و یا فروشگاه های اینترنتی سر و دست می شکنند. تقریبا تمام فروشگاه ها با فروش های ویژه و ارائه تخفیف های جذاب، مشتریان را وادار به خرید محصولاتشان میکنند.

در ابتدا بلک فرایدی (Black Friday) ، یک روز خاص فقط در آمریکا بود که در آن فروشگاه ‌ها کالاهای خود را با تخفیف استثنایی به نسبت قیمت انها در طول سال می‌فروشند. ولی کم کم در کشورهای دیگری چون کانادا ، فرانسه ، بریتانیا ، سنگاپور، برزیل ، مکزیک ، هند و بسیاری از کشورهای سراسر جهان نیز رواج پیدا کرد. برخی از کشورها هم روزفروش با تخفیف ویژه یا بلک فرایدی مخصوص به خود را دارند. مثلا فروشگاه اینترنتی سوق در امارات نیز حراج‌های فوق‌العاده‌ای با عنوان جمعه سفید دارد.

بلک فرایدی در ایران

حراج بلک فرایدی در چه تاریخی است؟

بلک فرایدی 2021 در تاریخ 26 نوامبر  برابر 5 آذر 1400 به تاریخ ایران است.

بیشتر فروشندگان در این روز صبح خیلی زود (بعضی ها قبل از 4 صبح) فروشگاه خود را باز کرده و و شب دیرتر بر می‌گردند . در این روز فروشنده ها محصولاتشان را با تخفیف بالایی به مردم می دهند. مردم از شب قبل جلوی فروشگاه‌ها صف می‌بندند تا بتوانند اجناس مورد نیاز خود را در حراجی بزرگ جمعه سیاه بخرند. مردم ساعت ها پیش از این که فروشگاه باز شود، صف تشکیل می دهند تا خرید های یک سال خود را در روز جمعه سیاه انجام دهند.

روز جمعه بعد از عید شکرگزاری یا همان جمعه آخر ماه نوامبر درحدود 20 ایالت آمریکا تعطیل رسمی است . این روز پرسودترین و شلوغ‌ترین روز خرید سال درایالات آمریکا شناخته می‌شود. ولی اکنون جمعه سیاه، بزرگ‌ترین روز حراجی سال در سراسر جهان شناخته میشود و در آمریکا به یک سنت تبدیل شده است . تمام فروشگاه‌های اینترنتی و فیزیکی از این موقعیت برای فروش کالاهای خود با تخفیف‌های ویژه استفاده می‌کنند.

خرید انلاین جمعه سیاه

جمعه سیاه در فروشگاه های اینترنتی

از سال 2005، حضور فروشگاه‌های آنلاین در حراجی‌های بزرگ پایان سال میلادی آغاز شد. کار به جایی رسیده که امروزه بسیاری از مردم ، خرید از فروشگاه‌های آنلاین را به حضور در صف های طولانی و هجوم به فروشگاه‌های فیزیکی ترجیح می‌دهند.

استقبال از این روز آن قدر زیاد است که حتی بسیاری از فروشگاه ها، فروش آنلاین خود را یک روز قبل تر و بسیاری هم روز دوشنبه هفته ای که منتهی به جمعه سیاه می شود فروش خود را آغاز می کنند.

برخی از فروشگاه های آنلاین خارجی که هر سال در تخفیف جمعه سیاه شرکت میکنند را در فهرست زیر می توانید ببینید.

  • آمازون(Amazon) : بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان
  • والمارت(Walmart)
  • بست بای(Best Buy)
  • ای بی(eBay)

کالاهایی که در حراج جمعه سیاه عرضه می‌شوند، تعداد زیادی ندارند و خیلی زود فروش آنها به اتمام می‌رسند. پس اگر قصد خرید در این حراجی بزرگ را دارید باید خیلی سریع اقدام کنید. کالاهای مورد نظر خود را از قبل مشخص کنید تا در تخفیف های بلک فرایدی وقت خود را برای بررسی مدل‌ها و مقایسه قیمت‌ها از دست ندهید.

بلک فرایدی در ایران

حراج جمعه سیاه ایران در فروشگاه های اینترنتی

چند سالی است که جمعه سیاه در بین فروشگاه های اینترنتی ایرانی نیز راه یافته و فرصتی شده تا فروش محصولات خود را بالا ببرند.

اما متاسفانه بسیاری از مواقع دیده می شود که قیمت اجناس پس از اعمال تخفیفات، حتی بیشتر از قیمت بدون تخفیف آن شده است . در واقع برخی از فروشگاه ها با تغییر قیمت واقعی محصولات وانمود می کنند که اجناس خود را با قیمت شگفت انگیز به فروش می رسانند.

البته در بین این محصولات، پیشنهادات خوبی هم دیده میشود که میتوانید در این روز خرید پرسودی از مارکتهای ایرانی داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی میکاپ 110 هم همراه با مردم ایران به بهانه جمعه سیاه در ایران محصولات با کیفیت و پرفروش خود را با تخفیف ویژه عرضه میکند تا هموطنان ما هم بتوانند یک خرید لذت بخش و پرهیجان را تجربه کنند.

غیر از بلک فرایدی یک روز دیگر به نام سایبر ماندی یا دوشنبه سایبری نیز برای خرید وجود دارد که یک اصطلاح در فرهنگ امریکاست که به اولین دوشنبه بعد از روز شکرگزاری و بلک فرایدی گفته می‌شود. فروشندگان این مفهوم را برای ترغیب کردن خریداران به خرید اینترنتی و آنلاین محصولات خلق کردند.

جمعه سیاه 2019

دوشنبه مجازی یا  Cyber Monday

دوشنبه مجازی یک اصطلاح بازاری برای دوشنبه پس از تعطیلات شکرگذاری در ایالات متحده است. این کار توسط فروشندگان اینترنتی ایجاد شده است تا مردم را به خرید آنلاین تشویق کند. این اصطلاح توسط الن دویس و اسکات سیلورمن ساخته شد و اولین بار در تاریخ 28 نوامبر 2005 در خبر مطبوعاتی Shop.org با عنوان “دوشنبه مجازی” منتشر شد و به سرعت تبدیل به یکی از بزرگترین روزهای خرید آنلاین گردید.  سایبر ماندی روز دوشنبه بعد از شکرگذاری است و بیشتر اوقات در ماه نوامبر اتفاق می افتد. اما اگر شکرگذاری در 27 یا 28 نوامبر باشد ، در ماه دسامبر خواهد بود. محدوده تاریخ از 26 نوامبر تا 2 دسامبر است . امسال این رخداد در 11 آذر 98 مصادف با 2 دسامبر است.

%77 از فروشگاه داران آنلاین در ایالت متحده گفتند که فروش آنها در روز دوشنبه پس از بلک فرایدی افزایش چشمگیری داشته است. روندی که موجب تخفیف های جدی آنلاین در دوشنبه مجازی هر سال می شود.

امسال هم فروشگاه اینترنتی میکاپ 110 این روز ها را در کنار شما جشن میگیرد.

فروشگاه ما سالهاست در زمینه لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر در ایران فعالیت می کند .

برای مشاهده بهترین کالاها با بهترین تخفیف ها وارد لینک ” جمعه سیاه  ” شوید.

چنانچه در خرید از سایت مشکلی داشتید لطفا به پشتیبان سایت (09372158133) در واتساپ پیام دهید.

مدیر سایت
ارسال دیدگاه